لطفا همه جواب این سوال رو بدید...

یه سوال دارم:

لطفا همه اونایی که میخونن جوابمو بدن...

اگر بدونید یکی داره مخفی کاری میکنه و یه مسئله خیلی مهم رو از همه پنهون میکنه...ولی شما بفهمید...و این‌ مسئله با زندگی شخصی شما رابطه مستقیم داشته باشه...چی کار میکنید؟

ناشناس بذارید یا خصوصی مهم نیس...میخوام بدونم بقیه چه کار میکنن...!

ممنون میشم جواب بدید

۱۲
استیو ‌‌
۰۹ خرداد ۲۰:۳۹

اوه، چه بد -_-

یاد یه جمله‌ای افتادم که می‌گه، گاهی باید خودتو بزنی به حماقت تا احمقی که فکر می‌کنه داره تو رو گول می‌زنه رو گول بزنی.

Sometimes you've gotta fool yourself to fool the fool who think is foolig you =)

این که از جریان با خبر باشم برای جلوگیری از فروپاشی زندگیم کافی نیست؟ سعی می‌کنم از این دونستن برای جلوگیری استفاده کنم تا جایی که بشه. اگه نشد، نمی‌دونم، سوال خیلی گنگه! رک و مستقیم بهش می‌گم که من می‌دونم چی رو داره ازم پنهان می‌کنه و اگه به کارش ادامه بده، منم دهنمو باز می‌کنم و رسواش می‌کنم. امیدوارم دست برداره، اگه برنداشت، دیگه من بهش هشدار داده بودم از قبل.

پاسخ :

عجب جمله پر مغزی...
واقعااااااا حرف دقیقیه...
نمیدونم والا‌...
البته بستگی به ادمش هم داره...بعضی آدمارو نمیشه مستقیما مورد خطاب قرار داد که اره من میدونم و فلان...
واقعا کار سختیه‌..
همراز دل
۰۹ خرداد ۰۱:۰۲

بله تحمل اینجور فشارا خیلی سخته یا حتی غیرممکن باشه اما برای من نود درصد همون سکوت رو بهترین راه حل می بینم چون کلا اینجوری بزرگ شدم که الویت در هر کاری برام دیگران باشن حتی اگه برام اذیت کننده باشه

تو این جور موارد ادم باید هم عقلش رو پیش بندازه هم وجدان و هم احساسات ش  رو و با توکل به خدا  پیش بره تا بعدا براش پشیمونی به جا نمونه

پاسخ :

خوبه...سکوت...
البته باید گاهی در دهن احساس رو گل گرفت...و بذاری فقط عقل کار کنه...
همراز دل
۰۸ خرداد ۲۳:۳۷

سلام

چون تا به حال این مسئله برام پیش نیومده نظر قطعی و کامل دادن بهش می شه یه سری حرف و شعار اما در اون حدی که خودم رو می شناسم اگه مطمئن باشم که با سکوتم تنها آبروی خودم می ره و به آبروی شخص دیگه ای آسیب وارد نمی شه به همون سکوتم ادامه می دم اما اگه آبروم وصل به آبروی اشخاص دیگه باشه اول با خود طرف اتمام حجت می کنم اگه بی خیالی طی کرد سکوتم رو می شکنم تا آبروی آدمای بی ارتباط با جریان ریخته نشه و ظلمی در حق کسی صورت نگیره. 

پاسخ :

🤔
فکر میکنم این صحبتتون همونطور که گفتین تو شرایط آزمایشگاهی فقط جواب بده...چطور میشه ادم بتونه در حالتی که همه چیز داره روی سرش خراب میشه سکوت کنه؟؟؟چطور میشه ادم با فقط استرس ناشی از این فشارا کنار بیاد؟
سخته ...و یه کم غیر ممکن...برای من لااقل!شاید شما آستانه صبر بالاتری داشته باشین‌.‌

Boom Boom
۰۸ خرداد ۲۳:۰۷

بستگی داره اونی که پنهون کاری میکنه کی باشه.

اگه خانواده باشه، یه داستانه

اگه خانواده نباشه دهنش سرویسه 😎

پاسخ :

خب تو این حالت که تفکیک کردین چیکار میکنین؟
Fateme ..
۰۸ خرداد ۲۰:۵۲

یه آهنگی بود میگفت:لعنتی ‌...الان چه جوری راحتی!؟؟؟

پاسخ :

بعضیا کلااااا خیلی راحتن...
حتی اگه از دنیای یکی فقط یه دال باقی بذارن!
‌‌خنجر میزنن بی هوا...یهویی‌...کاش ادم کور بود و اون لحظه های ناگریز رو نمیدید...!
راهی آسمان
۰۸ خرداد ۲۰:۳۷

آبروی خودت ارجح چون اونطوری اجازه میدی بهت ظلم بشه این درست نیست!

پاسخ :

آبروی خودم..
من میدونم ابروی خودم مهم تره...اما نمیدونم چطور ...
راهی آسمان
۰۸ خرداد ۲۰:۳۴

در مورد رسوا کردن بین نظرات خوندم

نظر آقای باران در این مورد خیلی درسته

واقعا کار سختیه

دعا میکنم خدا بهت کمک کنه و راه درستی پیش پات بذاره...

از مال راحت میشه گذشت، اما از آبرو...چه آبروی خودم چه یکی دیگه وحشتناکه

پاسخ :

مرسی از دعا...
بدیش اینه که حتی نمیتونم به کسی بگم چی فهمیدم...چون بحث آبرو وحشتناکه...
راهی آسمان
۰۸ خرداد ۲۰:۲۹

گفتم که مهمترین مسئله اینه که من مسئول زندگی و رفتار و آرامش و آسایش خودم هستم 

خب همون بفرما و بشین و ....

من بفرما رو انتخاب میکنم

یه معلم داشتم میگفت تو ازونا هستی که فحش هم میخوای بدی میزاری توی بشقاب میدی دست طرف

پاسخ :

که اینطور ...
"بفرما"ی داستان رو پیدا نمیکنم...
مودبانه ترین حرفی که میتونم تو این شرایط بزنم دوز ادبش از" بتمرگ"هم پایین تره...بخوام صریح بگم نمیتونم!نمیتونم ...
راهی آسمان
۰۸ خرداد ۲۰:۱۹

مصالح زندگی خودم در اولویته، چون من مسئول زندگی خودم هستم در درجه اول، بعد از اطمینان از حصول این منظور، خیرخواهی هم میکنم

حالا تامین مصالح زندگی خودم همینقدر که باید جدی پیگیری کنم همینقدرم ارزشمند و مهمه که بخاطر کرامت خودم از راه درست و با رفتار شایسته انجام بشه

پاسخ :

🤔🤔🤔
خوبه...ینی ترجیح میدی یه کاری کنی که اول از همه زندگی خودت از خطر دور بمونه...درسته؟
میدونی گاهی قضیه اینطور ساده نیس...که بشه طریق رفتار شایسته رو پیدا کرد...

آقای باران
۰۸ خرداد ۱۹:۲۵

خب پس من واقعا چیزی ندارم بگم جز اینکه با بالایی حتما در ارتباط باشید! خدا خودش خوب میدونه چی کار کنه ...

 

+برای بعدهاتون هم با چند تا آدم امین رفیق بشید حتما :/ که یکیشون نشد اون یکی بشه حداقل!

پاسخ :

با بالایی در ارتباطم ...الهی شکر !
حیف اونایی که باید با بالایی در ارتباط نیستن و حتی ازش نمیترسن...

آدم امین میشناختم...دیگه نمیشناسم
آقای باران
۰۸ خرداد ۱۹:۰۸

قصدم این نبود که جزئیات رو بدونم. قصدم این بود که بگم گفتن یه حرف چقدر سخته وقتی چیزی واضح نیست.

اینجور که شما میگید رسوا کردن، قضیه خیلی داغون به نظر میاد!! سریع نرید سمت رسوا کردن و آبروی طرف رو بردن. این مرحله اخره. هزار تا راه ممکنه قبلش وجود داشته باشه. مشورت با آدمی که اهلش باشه. صحبت با یه بزرگتری که دهنش محکمه و میتونه روی شخص مورد نظر تاثیر بذاره. حتی تهدید خودِ طرف! و شاید راه های دیگه. ولی اینکه آبروی طرف رو بریزیم، فکر کنم راه حل آخره. انقدر راه حل آخره که گاهی اوقات ضربه خوردنِ خودِ انسان بهتر از بردن آبروی طرفه! ممکنه ضربه ای که انسان میخوره بعدا جبران بشه ولی آبروی طرف نه. خلاصه خیلی با احتباط برید سمت آبرو بردن بنظرم. تا میشه ازش دوری کنید مگه اینکه ناچار بشید دیگه...


+البته همه اینها توی مقام مشورته! خودم باشم که معمولا با یکی که فکر کنم آدم امین و عاقلی باشه و چرت و پرت تحویل نده، جزئیات رو مطرح میکنم و مشورت میخوام و حتی کمک. 

پاسخ :

متوجه شدم قصدتون این نبود

خب من هیچ کدوم از اینکارا جز مشورت با یه ادم بی طرف و غیر موثر برای طرف از دستم برنمیاد...به خصوص تهدید که اصلا از دستم برنمیاد...یعنی فقط تا اونجایی پیش رفتم که شخص بدونه من با خبرم...که البته اونم دارم یکی به میخ میزنم یکی به نعل و کژدار مریز جلو میرم‌...اما فایده نداره انگار...

ادم امین و عاقل!
نمیشناسم!تو این شرایط البته که بخواد کمک بکنه...
آقای باران
۰۸ خرداد ۱۸:۴۷

سلام

تا جزئیات و ابعاد مختلف مسئله رو ندونیم که نمیشه حرف زد!

ولی اگه کلی بخوام بگم میشه اینکه تا جایی که جای صبر باشه معمولا صبر رو میپسندم و اگه بشه شخص باهاش صحبت کرد مطرح میکنم باهاش که حواسش باشه. خب نشد و داره آسیب میرسونه و صبر درست نباشه، صبر نمیکنم! 

پاسخ :

سلام
از گفتن جزئیات عاجزم...
ولی اگر نخواید صبر کنید چی؟چیکار میکنید؟طرفو رسوا میکنید؟
پیوندِ عمر بسته به موییست
هوش دار
غمخوارِ خویش باش!
غم روزگار چیست؟

پیوندها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان