به روایت تصویر

امروز بچه های ما به روایت تصویر:))))

...

تو ۲۴ ساعت ،۳ ساعت خوابیدم...!

دارم هلاک میشم...

شاید پس فردا سه تا امتحان داشته باشم...و هیچ کدوم رو احاطه درست و حسابی نداشته باشم...اما...واقعااااا دیگه نمیتونم بیدار بمونم...دیگه نمیتونممممم...

۵
راهی آسمان
۱۶ بهمن ۱۳:۱۱

امروز چهلمه

میام با هم حرف میزنیم

پاسخ :

تسلیت میگم...
باشه عزیزم...
هر وقت خودت بخوای
راهی آسمان
۱۵ بهمن ۰۰:۳۵

همین دیگه 

منم قبلا اینجوری فکر میکردم متاسفانه

هدف من از امربمعروف و نهی ازمنکر الان مثل گذشته نیست

قرار نیست به کسی زور بگیم

قراره تذکر بدیم

که خوبی خوب بمونه بدی بد

من که دم مسیحایی و عصای موسی ندارم معجزه کنم

قرار نیست کسی رو یه شبه با معنویات یا ضرب و زور و چماق چادری کنم

ولی قراره از خودم، از خوبی، از اسلام دفاع کنم

قراره ذره ذره گناهکار به فکر بره، محیط برای آدما و زندگی سالم امن باشه نه برای گناهکار

نه فقط حجاب

مثلا ارتباط مودبانه با والدین

یا هر گناه دیگه

هرچند حجاب هم از مهمترین موضوعاته

گناهکار از در خونه که میاد بیرون وارد حریم اجتماع که میشه، اگر در روز از همه تذکر بگیره فردا به همون وقاحته؟

ناکسی که کار خوبی میکنه اگه از همه بازخورد مثبت بگیره فردا انگیزه بیشتری نداره؟

من که بدی رو میبینم وظیفه دارم تذکر بدم

ولی کشتی که نمیگیرم با طرف تا راضی بشه

اما قاطعانه و محکم موظفم تذکر بدم، محترمانه مودبانه گاهی حتی صمیمانه ولی باید تذکر بدم حتما

مثل نماز که واجبه

مثل روزه

قرار نیست یه شبه یه نفر یا یه لشکر آدم متحول کنم

ولی در گناهشون شریک نمیشم

از خودم و حریم جامعه حمایت میکنم

 طبیعیه که دوست ندارن

سعی میکنم با رعایت شرایط تا حدی تلخیش کم بشه

ولی بخاطر تلخی ازش نمیگذرم

بخاطر اینکه همون لحظه فی الفور اثر نمیذاره رهاش نمیکنم

به قول دوستانمون به شکرانه ی لطف خدا، تلاش میکنم باقی هم منتفع بشن

حتی اگه اون آدم بدش بیاد تندی کنه یا هر چیز دیگه...

طرف حساب من آمر و ناهی، خداست

 

راستی ما ماموریم که تا جای ممکن با محبت و احترام و خوشرویی البته به دور از ذلت تذکر بدیم

مشت آخرین روشه

انقدر روشهای این دو فریضه متنوع و زیباست که وقتی یادبگیری کلی لذت میبری

پاسخ :

حرفاتو قبول دارم...کاااملاااا دقیق 
اما اینو بگم که خوبی خوب می مونه چون خوبه!چون حتی اونایی که خوب نمیدوننش هم تو دلشون میدونن خوب چیه و بد چیه!فطرت آدم اینا رو بهش میگه...والا از زمان خلقت انسان تا حالا هیچی از خوبی توی زمین باقی نمی موند که بخواد به واسطه من و دیگری احیا بشه!و خوب باقی بمونه...!خوبی با تولد و مرگ ادمیزاد هست و هست ...
میدونی چرا نسبت بهش جبهه دارم؟تو دانشگامون یه خانومه بود خیلی محترم...خیلیییییی...مهربون...عاقل...با سواد...میومد تو بوفه میدید بچه ها خب رااحت نشستن...مقنعه ها و مانتو و پاچه شلوارا و اینا...میدونی دیگه خودت!میومد بهشون خیلی قشنگ تذکر میداد‌...چند بار هم با من سر سنگین شده که چرا با این جور آدما بگو بخند و برو بیا داری و بهشون تذکر نمیدی!الانم زیاد از من خوشش نمیاد انگار...ولی اینا مهم نیس‌‌‌...این خانوم خیلی کتاب خون و به همه کتاب هدیه میداد و اینا...روش های اینجوری ای داشت...اما میدونی چی میشد؟...اغلب میخندیدن و رد میشدن...خوبی اینجوری نمی مونه...خنده دار میشه!نمیگم من خوب!نمیگم اونا خوب ...
اما آدما لم خودشونو دارن...نسل من نسل تذکر نیس..‌نسل دیدن و شناختنه!نسل خوندن و حرف زدن نیس...باید به زبون خودش متقاعدش کرد...خوبی رو واسش نگه داشت که بهش نخنده..
.
کی خواست باهاشون شریک شه... گناهای خودمونو یه کمپرسی نمیتونه بکشه...من به شخصه ادعاییم به پاک بودن کارنامه اعمالم ندارم...آنقدر سیاه کرده ام که خواندن نتوان...اگه میخوایم خوبی بمونه...فرق داره با اینکه نخوایم تو گناه یکی شریک باشیم...این دو هدف خیلی فرق دارن باهم...کلااااا...

راجع به اینم که میگی اگه همه بهش تذکر بدن به همون وقاحته!نه فرداش تو ۹۹ درصد مواقع بدتره!
دیدم آدمایی که تو خیابون در برابر یه تذکرساده و محترمانه کلا همون شال نیم بندم پرت کردن وسط خیابون و بقیه راهو بی روسری طی کردن...
ببخش من فردا ۸ صبح امتحان دارم...به احتمال زیاد اگه کامنت بدی فردا جواب میدم...فدات
راهی آسمان
۱۴ بهمن ۲۰:۲۸

میدونی مشکل کجاست؟

متاسفانه عده ای از مذهبیا، یا واقعا اینطوری فکر میکنن، یا میترسن اینطوری در موردشون تصور بشه که:

فقط اونا خوبن

بقیه بدن

همه به جز اونا قراره برن جهنم

 

در حالی که خدا همه رو دوست داره

همه ینی همه

اونی که ما گناهش رو میبینیم

یا خودمون که متاسفانه گناه خودمون رو کمتر میبینیم و قبول میکنیم

 

واقعیت اینه که هیچکدوم ما معصوم نیستیم

 

حقیقت اینه که همه ی ما نسبت به هم مسئول هستیم و مثل اعضای خانواده

ما به یادآوری همدیگه برای بهبود نیازمندیم

برای اینکه اقلا سطح جامعه از گناه پاک باشه

قبح گناه شکسته نشه

 

برای بهتر شدن رابطه ی ما با خدا نماز بهمون واجب شد

برای بهتر شدن روابط در جامعه، امربمعروف و نهی ازمنکر واجب شد

دقیقا مثل نماز خوندن هم واجبه، هم آداب داره

هم براحتی میشه آموخت

درود و رحمت برای خود آمران و ناهیان، و کسانی که اونا رو تربیت میکنن

 

پشت امام زمان ایستادن هم پاداش داره هم هزینه

از هزینه کردن برای ایستادن پشت امام استقبال کنیم

 

اینکه دور از جون شما نسبت به گناه بیتفاوت باشیم خدای ناکرده، این ایستادن پشت ایشون نیست

پنهان شدن پشت ایشونه

بازم خوبه که بهشون وصل باشیم، اما چقدر زیباتر و شرافتمندانه تره که ما خودمونو بندازیم جلو، نه ایشونو

 

خیلی دوستت دارم، دلم میخواد حرفای دلمو بهت بگم، ولی شاید مبهم میگم، خدا کنه بلد بشم، عذاب میکشم که خوب نمیتونم بیان کنم منظورم چیه

علاوه بر توان بیان پایین خودم

گاهی فکر میکنم از نوشته هات، که گاردی در مقابل حرفام داری، خیلی ناراحت میشم

البته شایدم چون نوشته داریم ردوبدل میکنیم اینجوریه، چون حس مخاطب منتقل نمیشه، گاهی اشتباه برداشت میشه

پاسخ :

من؟گارد؟نع بابا...چه گاردی...خوشحال میشم از صحبت باهات..یاد میگیرم ...و تصحیح میشم...
حرفات مقبوله برام...بیشتر اوقات!
اما به نظرم گاهی اوقات لازم نیست سخت بود...سخت برخورد کرد و با دستای مشت شده...دوست ندارم با بقیه سخت باشم...به خصوص تو این یه مورد حجاب اونم سر ظاهرشون!نمیتونم بپذیرم ظاهر آدما رو اول از باطنشون تغییر بدن!ظاهر بعد باطن تغییر میکنه...چطور میشه سر دختری که هنوز اعتقادی به خیلی چیزا پیدا نکرده چادر سر کرد و گفت تو به خاطر امامت چادر سر کن...اصلا نه جادر!حجاب!گیریم قبول کنن و چادری هم بشن!با حجابم بشن!اونوقت ما یه عااالمه آدم چادری و با حجاب داریم که به مراتب مضراتشون برای جامعه بدتره!اعتقادم با اعتقادشون یکی نیس...اما قبولشون دارم‌‌‌...چون خودشونن...چون مثل من به صرف ظاهرشون بهشون نمیگن خوب!میدونی چی میگم؟
من هیچ وقت اعتقاد ندارم میرم بهشت...بقیه جهنمی هستن...دقیقا اعتقاد من برعکسه...دقیقااااا برعکس!
آره خب قبول ...یه جاهایی تظاهر کردم که برام مهم نبوده...اما بی تفاوت نبودم!این روزا نمیشه همه حرفی رو صریح زد...نه که نشه نزد!صریح نمیشه...در بدترین حااالت نمیشه بری به عده مست لایعقل بگی شرب خمر حرامه...نمیشه...

راهی آسمان
۱۲ بهمن ۱۱:۴۳

ای باباااااا

این باریگرا هم که موهاشون بیرونه

کاش اون قسمت توی عکس نبود

کاش این تفکر در دنیا به درستی پاسخ داده میشد که اینطوری فراگیر نشه

هر چی میکشیم از سکوت و تبیین نکردنه

دلم میگیره واقعا از این همه سکوت

خوبه آدم مذهبی باشه

ولی مذهبی بودن معنیش فقط نماز و روزه نیست

مذهبی یعنی یه آدم خوش اخلاق که احکام دین رو تلاش میکنه اجرا کنه و به اجرای باقی هم اثر مثبت بذاره

یکی که همیشه بیداره! روحش بیداره!

کم دیدم ولی دیدم

امیدوارم و دعا میکنم منم اینجوری بشم

کاش آدم خوب بودن آسون بود، کاش بلد بودم کاش مثل یه حوض بود میپریدم توش، کاش لباس بود میپوشیدم یا یه داروی تلخ بود که میخوردمش

ولی خیلی سخته

من فقط تلاش میکنم!

کو تا نتیجه؟!!!!!!!!!!

پاسخ :

بله خب بازیگرا نونشون تو همین کاراس متاسفانه...مسلمون و غیر مسلمون و ایرانی و خارجی نداره...
فارغ از این ...نمیگم مو بیرون گذاشتن خوبه..اما...خدا فرقش با قاضیای زمینی اینه که ظاهر رو بر اصل مقدم نمیدونه...به چیزای دیگه هم نگا میکنه.‌..کم کمش اینه که به همه یه راس نمیگه برید جهنم...مطمئنم...خوف و رجا ...با همه...نه فقط با مذهبیای دغدغه مند و غیر دغدغه مند‌...چون به قول تو کمن...خیلی کم!و من مطمئنم خدا ما رو واسه عذاب کردن اکثرمون نیافریده...مطمئنم...

خدا کمکت میکنه رفیق؛)

پیوندِ عمر بسته به موییست
هوش دار
غمخوارِ خویش باش!
غم روزگار چیست؟

پیوندها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان