مورخ هیجدهمین روز از دومین ماه از اولین سال قرن:))

از بس امروز تایپ کردم که مچ دستام درد میکنه!دیشب خیلی سرد بود و متاسفانه لباس من کم...بیرون بودم و سرما تا سلول سلول بدنم نفوذ کرد و دستمو از کار انداخت!چون دستام و گردنم خیلی دیوونه‌ هستن و اول از همه هرجی سرماست به خودشون میگیرن...همین الان هم دارم مینویسم با سلام و صلواته:))

بگذریم...

اگر توی تقویم رو ملاحظه کنین متوجه میشین که امروز روز بیماری‌های صعب العلاجه(همون دردای بی‌درمون:)) )و البته روز هلال احمر و صلیب سرخ!شاید اصلا دلیل اینکه من نصف سال رو از یه دردی بالاخره شکایت میکنم همین روز تولدم باشه:)))(هنوز به اون جایگاه نرسیدم که بتونین تولدمو از تو تقویم بخونین😂مگر اینکه به صورت دستی توی تقویم یادداشت بشه😂😂😂

اینکه چرا من دقیقا باید روز دردای بی‌درمون به دنیا بیام رو نمیدونم!دردی‌ست درد عشق که هیچش علاج نیست!:)))مثلا...

نمیدونم!

ولی امسال تازه با هنری دونان آشنا شدم!اونی که روز تولدش با روز تولد من یکیه...اونیه که صلیب سرخ رو پایه گذاری کرد و یه کتاب هم نوشته به اسم خاطرات سولفورینو(اگر درست خاطرم باشه)...یه تاجر که برای بار اول به این فکر کرد که این بیچاره‌هایی که توی جنگ زخمی و از پا افتاده میشن، فارغ از جبهه نبردشون به کمک احتیاج دارن...این خوبه!

...

امروز بنا بود ارائه داشته باشم استاد واسه خاطر اینکه من حقم ضایع نشه و همه ارائه‌ها مجازی باشه ارائه منو کنسل کرد:))

خیلی خوب بود حرکتش...۳ چراع سفید:)چون من هیچ نرسیدم کارمو تموم کنم😥

...

آخرش یه روز حرفایی که نزدم و یه سری معذورات اجازه نمیده بزنم خفه ام میکنن و میمیرم😂😂😁

این همه حرف میزنم و اونی که باید رو نمیزنم...

...

امروز کلا پای کامپیوتر بودم...

وی چطور روز تولدشو گذروند؟هیچی...عین روزای دیگه...کمتر رویا بباف و بیشتر واقع‌بین باش فاطمه...کادو؟اوووم ..سوال بعد؟!؟..کلا با دل نگویم دیگر این افسانه‌ها راااااا!

...

خیلی خستم ...

پس بقیه‌ای اگر بود بمونه واسه بعد:)

۱۰
آرا مش
۱۹ ارديبهشت ۱۵:۰۶

ببین دخترم یادم بودا، دیروزم پست رو دیدم و خوندم ولی یهو نشد پیام بدم بهرحال من زودتر تبریک گفته بودم بازم یه تبریک دیگه میگم، مبارک باشه فاطمه جان دوست عزیزم💚🌱 

خدایا همونا که خودت میدونی برای فاطمه، آاااامین😂😂

پاسخ :

ممنووووونم آرامش جااااانم😍😘
خیلی لطف کردی...
میدونم یادت بود...و اولین نفر هم تو تبریک گفتی...🌺🙏❤
لطف داری عزیز دلم


خداااایاااا الهی آمین:)😂😂😂
‌‌‌ ‌‌‌تیرزاد
۱۹ ارديبهشت ۰۹:۰۳

تولد تون هم مبارکا باشه ان شاءالله همیشه سلامت باشین🍃🌹

پاسخ :

خیلی ممنونم ازتون!همچنین🌺🙏
Boom Boom
۱۹ ارديبهشت ۰۱:۳۷

ویترین رو خیلی خوب گفتین... یاد کتابخونه های بکگراند برخی از وکلا تو اینستا افتادم :)

مطمئنم استاد عزیزآبادی خوندن که معرفی کردن... کتاب خیلی جذابیه! یه مجموعه کامل از اطلاعات تاریخی، سیاسی و جامعه شناسی هستش. تو ذهن آدم پل ایجاد میکنه... ارتباط هایی از جنس فهم :)) 

 

از باب مزاح... کاش جلو کتابخونم وای نمیستادم 😂 

پاسخ :

ویترین کلا چیز بیخودیه:)
نمی‌شناسم ایشونو... ولی منظورم استاد شما نبود.کلیت بحث مد نظرم بود...

اره فک کنم نباید وایمیسادید:))همون خودکار طلاییه خوب بود:)
Boom Boom
۱۹ ارديبهشت ۰۱:۱۰

😂😂😂

بنظرم در اغلب موارد حق با شماست :) 

در کل خیلی راضیم ^_^ من اونموقع خریدمش یک و هفتصد... الان شده نزدیک پنج میلیون :) 

 

( زده به کلم بفروشمش 😂 کلی هم سود کردم 🤦😂)

پاسخ :

خلاصه که یه کتابایی ویترین باسوادی هستن که به زبون میان که مخاطب در برابر اون گوینده خودشو ببازه:))خودتونو نبازید...۹۰ درصد اونایی که تاریخ تمدن یا هر کتاب خفن و قطور رو معرفی میکنن و فقط اسمشو شنیدن:))تهش شاااید چارتا ریویو و به قول گفتنی"مرور"هم ازش خونده باشن...

در جستجوی زمان از دست رفته مارسل پروست و کلیدر محمود دولت ابادی هم این شکلی هستن تو قشر ادبیاتی و هنری...کمتر کسی تا اخرشونو خونده، ولی میگن وااای شااااهکااااار...وای فلان!یکی نیس بهشون بگه یه لحظه آروم باش:))

بفروشیدش؟قبل تموم کردنش؟پس چرا خریدنش؟کامل بخونینش بعد بفروشید...صرفه اقتصادی هم داره:))
Boom Boom
۱۹ ارديبهشت ۰۰:۱۸

مبارکه :))

بله... چندتا از اساتید توصیه اکید بر خوندن این اثر داشتند :) منم واقعا اون اول جا خوردم که چرا ۱۱ جلده اما دیدم نه... اون همه توصیه الکی نبوده... تقریبا ۳ جلدش رو خوندم... خیلیم گرونه... الان بایستی وام بگیری تا بتونی بخریش 🤦

اولین مجموعه کتاب کتابخونم هستش البته جز کتابای حقوقی :))) آخه آدم دکتر شمس هم مجموعه است ^_^ پیشرفتشون منظورمه :)

دیوان بیدل دهلوی :)) میگم ادبی هستین ^_^ 

 

پاسخ :

ممنونم:)

حس میکنم بیشتر از آدمایی که این همه کتابو خوندن آدمایی هستن که به هم دیگه معرفیش میکنن:)))انگار معرفیش هم یه سطح کلاس و سواد رو میرسونه!منظورم اساتید شما نیستا...کلا میگم!
اوووف آدم دکتر شمس رو منم دارم...البته دوره مدنی دکتر کاتوزیان رو هم دارم!اونا رو خوندم!هیج ادعایی هم ندارم:(((خیلی هم سخت بودن...خیلی هم طاقت فرسا...

از حقوقی بودن که عایدی نداشتم!ادبی بودن خودمو حفظ میکنم:))بله من خیلی ادبیات فارسی رو دوست دارم...خیلی!
Boom Boom
۱۸ ارديبهشت ۲۳:۳۷

ممنونم از شما ^_^

خوشحالم از این بابت :))

جلو کتابخونه کوچیکم که وایسادم به تاریخ تمدن ویل دورانت فک میکنم :) .... نمیدونم خوندین یا نخوندین! همشو نتونستم بخونم اما چند جلدش رو که خوندم برام خیلی جذاب بوده :)))

کادو خیلی خوبه :))

پاسخ :

خیلی گل خوبه:)امروز هم گل کادو گرفتم اما خب رز بود نرگس نبود:)

تاریخ تمدن ویل دورانت؟؟؟اونو اصلا طرفش نرفتم:))داریدش؟:| 

من خیلی کتابای عظیم الجثه و کلفت نمی‌خونم:))آخرین کتاب کلفتی که خوندم دو جلد دیوان بیدل دهلوی بود...
کادو عالیه:))
Boom Boom
۱۸ ارديبهشت ۲۳:۱۷

سلام و درود

سلامتی باشه ان شاالله :))

تولد من 🤔 بحث مناسبت ها داغه و بی نصیب نیستیم از این بابت :) ... روز خبرنگار ^_^

اما کادو... اول به کتاب فکر کردم اما اینکه چه عنوان کتابی باشه که نخونده باشین؛ هیچی تو ذهنم نیومد. بعد به یه قلم فکر کردم از این خوشگل طلاییا که آدما نمیدونم چرا بی خودی ازشون استفاده نمیکنن 😂 من که اینطوری ام... آک نگهش داشتم 🤦... الانم به این فکر میکنم که عاشق ادبیاتین... در کل که فک کنم با یه دسته گل نرگس تولدتون رو تبریک بگم :)) 

کجا بودم کجا اومدم  ^_^ 

پاسخ :

مرسی:)همچنین
رفتم سرچ کردم:)))۱۷ مرداد...خیلی نمونده:)مبارک باشه ان‌شاءالله ...

خیلیییی کتاب هست که نخوندم:)
ولی از اونجایی که عاشق گل نرگسم از بابت حتی این فکر هم خوشحال شدم:)
منم یه خودکار طلایی دارم:)))و از بس استفاده نکردم خشک شده دیگه نمینویسه:)))
بحث کادو همیشه جذابه:)
Boom Boom
۱۸ ارديبهشت ۲۰:۴۴

تیتر خیلی سنگینه... اولین های قرن جدید ✌🏻

از اینکه با تقویم شوخی کرده بودین.... خوشم اومد :) ولی واقعا عجب مناسبتی داره ۱۸ اردیبهشت 😁 

واسه کارا و فعالیتا.... عرض خداقوت :) و تبریک زاد روزتون :)) ان شاالله ۱۲۰ سال به این سالا 🌺🌺 به شادی و دل خوش...

یه چالشی تو ذهنم ایجاد شد که اگه میخواستم و میشناختمتون، کادو تولد بهتون چی میدادم 🤔 باید فکر کنم :)

پاسخ :

سلام
واقعا مناسبتای باحالی داره:))
مجددا مرسی ازتون:)تولدتون رو نمیدونم اما پیشاپیش یا پساپس مبارک:)
ممنونم:)🙏🌺
چالش جالبیه...به ذهنتون رسید بگید...کنجکاو شدم بدونم:)
زری ...
۱۸ ارديبهشت ۱۸:۴۹

مبارک باشههههه :)))))))

و کلی از این متن های دلبر که واسه تولد مینویسن ولی من توانای تولید متن ندارم و اینا :))))  و ارزوهای خوب

پاسخ :

مرسیییییی؛)
تار و پود √
۱۸ ارديبهشت ۱۷:۳۶

18 دو؛ روز درد بی درمان رو به شما تبریک میگم

پاسخ :

درد بی درمون تبریک نداره که:)
پیوندِ عمر بسته به موییست
هوش دار
غمخوارِ خویش باش!
غم روزگار چیست؟

پیوندها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان